Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Pisanie tekstów na zlecenie — Czym jest? Jak na tym zarobić?

Pisanie tekstów na zlecenie — Czym jest? Jak na tym zarobić?

Pisanie tekstów na zlecenie

Copywriting, czyli popularne pisanie tekstów na zlecenie staje się coraz popularniejsze nie tylko ze względu na rosnącą liczbę stron w Internecie, ale również przez wygodę i możliwości tego zawodu. Jako copywriter możesz bowiem pracować zdalnie o dowolnej porze dnia i nocy w wybranym przez siebie miejscu. Pracując jako freelancer, nie musisz się również martwić o zlecenia, które Cię nie interesują, ponieważ po prostu nie musisz ich przyjmować. Jednak na czym tak naprawdę polega praca copywritera? Jeśli jesteś tego ciekawy, sprawdź dalszą część wpisu, z której dowiesz się:

  • czym jest i jak można dzielić copywriting,
  • dlaczego ludzie chętnie zatrudniają copywriterów,
  • czy i w jaki sposób można utrzymać się z pisania tekstów,
  • ile może zarobić początkujący i doświadczony copywriter.

Czym jest pisanie tekstów na zlecenie?

Pisanie tekstów na zlecenie, jak sama nazwa mówi, polega na tworzeniu wartościowych lub mniej wartościowych treści na strony internetowe, sklepy, blogi i portale. Na polskim rynku wyróżnić można kilka rodzajów copywriterów. Do najpopularniejszych zaliczyć można:

  • Klasyczny copywriter. Najbardziej ogólne pojęcie, które opisuje osoby tworzące treści typowo marketingowe i reklamowe, mające na celu promocję firmy online jak i offline.
  • SEO Copywriter. To osoba, która w głównej mierze skupia się na przygotowywaniu tekstów na potrzeby działań SEO, czyli pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Najczęściej takie osoby przygotowują wpisy blogowe, opisy produktów i kategorii oraz inne teksty, które mają zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarkach.
  • Content writer. Jest to osoba, która przygotowuje wysokiej jakości materiały na blogi i strony firmowe. Przygotowanie tego typu tekstu wymaga sporej wiedzy z danej dziedziny lub dokonywania głębokiego researchu.
  • Ghost writer. Autorzy tekstów, którzy skupiają się na tworzeniu artykułów tematycznych do gazet i stron internetowych.

Do największych plusów pracy copywritera zaliczyć można:

  • możliwość pracy zdalnej,
  • jako freelancer dowolność w podejmowaniu się zleceń,
  • w większości przypadków jest to praca mało wymagająca,
  • elastyczny czas pracy,

Warto jednak pamiętać, że mimo ogromnej zalety, jaką jest możliwość pracy w domu, taki rodzaj pracy nie jest dla każdego. Wiele osób bardzo szybko nudzi się i traci wenę, przez co dalsza kariera copywritera staje pod znakiem zapytania.

Dlaczego ludzie zlecają pisanie tekstów?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta — pieniądze. Żeby dziś zaistnieć w Internecie, trzeba wydać pieniądze na kampanie reklamowe lub teksty i pozycjonowanie SEO. Te pierwsze działają jednak wyłącznie wtedy, gdy dana kampania jest aktywna. Pozycjonując stronę z dobrymi tekstami, zapewniamy sobie ruch na wybranym portalu przez długie miesiące lub lata.

Jeśli szukasz profesjonalnego SEO copywritera, sprawdź moją ofertę.

W niemal każdej branży znajdą się osoby realizujące projekty SEO mające na celu zwiększyć ruch na stronie internetowej. Bez odpowiednich tekstów nie da się jednak stworzyć portalu, który zaciekawi roboty Google jak i samego użytkownika. Dlatego właśnie copywriterzy są dziś bardzo chętnie zatrudniani, a wiele osób podejmuje z nimi długoterminowe współprace.

Czy z pisania tekstów na zlecenie da się utrzymać?

Pisanie artykułów nie jest dla każdego. Praca ta wymaga sporo samozaparcia, umiejętności organizowania własnego czasu i motywacji do pracy. Niemniej jednak, osoby profesjonalnie tworzące teksty na strony, bez problemu utrzymują się z tego na co dzień.

Doświadczony copywriter po otrzymaniu wytycznych jest w stanie w kilka minut określić, ile czasu potrzebować będzie na przygotowanie danego tekstu, a także ile energii będzie go to kosztować. Na tej podstawie bardzo łatwo jest oszacować, czy zlecenie będzie opłacalne, czy jednak nie.

Ile może zarobić copywriter?

Na początku kariery nie będziesz zarabiać zbyt wiele. Jednak jest to całkowicie normalne, ponieważ mało kto chętnie zatrudnia osobę bez doświadczenia lub udokumentowanych działań w Internecie.

Początkujący copywriter, którego stawka wynosi 10-15 zł za 1000 zzs, może zarobić w ciągu miesiąca ok. 2-4 tys. złotych. Jednak z biegiem czasu, gdy zdobędziesz wiedzę, doświadczenie i lekkość w tworzeniu tekstów, możesz podnieść standardową stawkę do nawet 20-35 zł za 1k zzs, dzięki czemu Twoje zarobki mogą się podwoić.

W skrócie, jako copywriter bez doświadczenia zarobisz kwotę zbliżoną do najniższej krajowej, a jako doświadczony — dwu, a nawet trzykrotność tej kwoty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *