Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Dlaczego warto posiadać swoją stronę internetową?

Dlaczego warto posiadać swoją stronę internetową?

Strona internetowa jest w dzisiejszych czasach tym, bez czego nie może istnieć żaden dobrze prosperujący biznes. To dzięki niej, firma jest w stanie docierać do nowych klientów, przedstawiać ofertę w prosty i przystępny sposób, a także budować wizerunek eksperta w danej branży. Jednak mimo to, wielu przedsiębiorców wciąż się upiera i nie chce posiadać własnej strony internetowej. Dlaczego? Powodów może być kilka, jednak w tym artykule skupię się na tym, dlaczego warto posiadać stronę WWW.

Ze wpisu dowiesz się:

  • jakie zalety niesie za sobą posiadanie firmowej strony www,
  • jakie są różnice pomiędzy tradycyjną reklamą a reklamą online,
  • w jaki sposób nowi klienci napędzają biznes.

Dlaczego potrzebujesz stronę internetową w biznesie?

Powodów, dla których warto posiadać firmową stronę internetową, można wymieniać niemal bez końca. Ja skupię się dziś jednak na 9 z nich, które moim zdaniem mają największy wpływ na rozwój firmy.

  1. Jest nowoczesną i tanią formą reklamy. Ciekawa strona internetowa przyciągnie potencjalnych klientów i przedstawi im ofertę Twojej firmy.
  2. Pozwala znaleźć informacje o firmie 24/7. Dzięki stronie internetowej Twoi klienci mogą zawsze sprawdzić Twoją ofertę.
  3. Zapewnia globalny zasięg. Jeśli prowadzisz biznes lokalny, którego zakres działania w prosty sposób poszerzyć, strona www będzie do tego celu idealna.
  4. Prezentuje ofertę w czytelny sposób. Jeśli jeden raz opiszesz swoje produkty lub usługi w porządny sposób, już nigdy nie spotkasz się z telefonem typu — czym pan się zajmuje.
  5. Podnosi wiarygodność firmy. Nowoczesna strona podnosi wiarygodność firmy. A ponieważ ludzie wolą współpracować z osobami, które potrafią same o siebie zadbać, istnieje duża szansa, że wybiorą Cię.
  6. Pozwala budować autorytet w branży. Publikując wpisy dotyczące danej branży lub zdjęcia z wykonanych prac, możesz w łatwy sposób budować swój wizerunek.
  7. Ułatwia kontakt z klientem. Formularz kontaktowy wraz z numerem telefonu zapewnia łatwą drogę komunikacji.
  8. Automatyzuje część pracy. Odpowiednie opisy i działania sprawią, że Twoi klienci nie będą do Ciebie musieli dzwonić w każdej sprawie.

Warto w tym miejscu również zaznaczyć, że liczba stron internetowych w sieci przekroczyła już miliard. Z dnia na dzień, ta liczba ciągle rośnie, a więc im szybciej staniesz się posiadaczem strony www, tym lepiej dla Twojej firmy.

Tradycyjna reklama vs reklama online

Reklamy tradycyjne i internetowe, mimo że mają podobny cel, działają zupełnie inaczej. Najważniejszą różnicą jest tutaj sposób i czas wyświetlania reklamy. W tradycyjnych reklamach odbiorca ma praktycznie zerowy wpływ na to, jaką reklamę, w jakim czasie zobaczy. Reklamy na stronach i portalach internetowych wyświetla się w określonym momencie, a algorytmy dobierają je w taki sposób, aby zainteresować potencjalnego klienta.

Poniżej rozpisałem pokrótce, jakie są pozostałe różnice pomiędzy tymi dwoma typami reklam.

  • reklama tradycyjna jest statyczna, natomiast internetowa — dynamiczna,
  • reklamy tradycyjne są odbierane pasywnie, gdzie w przypadku internetowych, użytkownik odbiera je na wyższym poziomie skupienia,
  • reklamy tradycyjne rzadziej trafiają do grupy docelowej, natomiast reklamy online korzystają z algorytmów, dzięki którym cel dobierany jest precyzyjnie,
  • czas reakcji na reklamę w przypadku tradycyjnej nie jest natychmiastowy,
  • w przypadku reklam internetowych można w prosty sposób określić liczbę osób, które zareagowały na reklamę, w przypadku tradycyjnych już nie,
  • reklamę online może wykupić praktycznie każdy,
  • reklamy w internecie nastawione są zwykle na informowanie, natomiast tradycyjne na emocje.

Nie chcę mówić, że reklama online jest lepsza. Do tego powinieneś dojść sam. Niemniej jednak zaznaczę, że tradycyjne reklamy mają jedną dużą przewagę nad internetowymi. Zwykle mogą na nie pozwolić tylko duże marki. Więc jeśli stać Cię na takową, możesz wykupić testowy baner i sprawdzić, jak zachowają się liczby w ciągu kilku tygodni po jej opublikowaniu.

Podsumowanie — strona internetowa = napływ klientów

Jeżeli zależy Ci na dynamicznym rozwoju firmy, docieraniu do coraz szerszej liczby klientów, powinieneś stworzyć profesjonalną stronę WWW. Dzięki niej oszczędzisz swój czas, ale również zapewnisz swojej firmie przyszłość, która stety niestety bardzo szybko się dziś zmienia. A jeśli posiadasz budżet, możesz również pozwolić sobie na pozycjonowanie, które jest jedną z najlepszych form zdobywania nowych klientów. Pozwala ona wybrać frazy kluczowe, na jakie ma wyświetlać się dana podstrona w wyszukiwarce Google, dzięki czemu target naprawdę wysoko konwertuje.

W przypadku gdy wciąż zastanawiasz się, czy warto posiadać własną stronę internetową, przestań myśleć i zacznij działać. Niezależnie, czy Twoja firma buduje dźwigi, okleja szyby, czy produkuje wafle — każdy rozpoczyna dziś poszukiwania od Internetu. Jeżeli w nim będziesz, zobaczysz, jak szybko zaczniesz zdobywać nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *