Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Czy warto pozycjonować strony internetowe?

Czy warto pozycjonować strony internetowe?

Czy warto pozycjonować strony

Posiadasz stronę internetową, ale nie przyciąga ona żadnego ruchu? Zapewne nie posiadasz odpowiednich treści lub Twoja strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod algorytmy wyszukiwarki Google. Powodów może być jednak znacznie więcej.

Bowiem aby pojawiać się na wybrane frazy w wyszukiwarce Google, nie wystarczy dziś jedynie stworzyć ciekawej witryny. Należy poświęcić jej sporo czasu i pracy, aby algorytmy jak i użytkownicy wiedzieli, że klikając w Twój link, znajdą na niej to, czego szukają. W tym celu pozycjonuje się strony internetowe. Działanie to obejmuje optymalizację SEO, jak i działania on-site i off-site, które są kluczowe dla uzyskania TOPowych pozycji.

Jeśli zastanawiasz się, czy warto pozycjonować własną stronę internetową, sprawdź dalszą część artykułu — postaram się w niej udowodnić, że wysokie pozycje = wysoka sprzedaż i zarobki.

Powody, dla których warto pozycjonować stronę WWW

Ludzie w dzisiejszych czasach wyszukują w Internecie niemal wszystko. Zabawki dla zwierząt, akcesoria domowe, meble, części samochodowe. Niezależnie od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz, możesz być pewny, że pozycjonowanie i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania zapewnią Ci przypływ nowych klientów.

A więc do rzeczy, dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

  1. Zwiększasz ruch na swojej stronie internetowej. Ponad 90% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Korzystają z niej w celu odnalezienia odpowiedzi na przeróżne pytania, czy porównania oferty kilku firm. Będąc widocznym w wynikach wyszukiwania Google, zwiększasz ruch na dane wyszukiwania, które konwertują bardzo wysoko.
  2. Budujesz renomę i markę. Dziś niemal każda firma posiada profile w mediach społecznościowych i stronę internetową. Dzięki niej stajesz się bardziej rozpoznawalny, a Twoi klienci mogą zostawić opinie na temat produktów lub usług. Właśnie dlatego warto zastanowić się, dlaczego warto pozycjonować stronę internetową.
  3. Wyprzedzasz konkurencję. Pozycjonowanie stron internetowych nie jest tajemnicą. Jeśli Twoja konkurencja rozpoczyna działania w tym zakresie, bardzo szybko zauważysz jej efekty, po zmianach w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Pozycjonując stronę internetową, pojawiasz się wyżej, dzięki czemu istnieje większa szansa na to, że potencjalny klient odwiedzi właśnie Twoją stronę. Pozycje z TOP 3, zgarniają ok. 90% całego ruchu z wyszukiwania.
  4. Wzbudzasz zaufanie użytkowników. Strona internetowa, która pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, pokazuje użytkownikom, że warto Ci zaufać. Ważne jest, żeby po odwiedzeniu Twojej strony, z ich twarzy nie zszedł uśmiech. Postaraj się, aby strona była odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana przez doświadczonego specjalistę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ruch będzie przynosił korzyści.
  5. Docierasz do nowych klientów. Pozyskiwanie potencjalnych klientów to główny cel strony internetowej. Dzięki wyszukiwarkom internetowym jesteś w stanie poszerzyć grono swoich klientów. W niektórych przypadkach wzrosty ruchu sięgają nawet 80-150% w ciągu 6-12 miesięcy od rozpoczęcia współpracy.
  6. W prosty sposób śledzisz wypracowane efekty. Agencje SEO jak i freelancerzy tworzą czytelne raporty, które pozwalają monitorować prace i efekty. Dzięki nim nawet nie posiadając doświadczenia i wiedzy, będziesz w stanie przeczytać jakie efekty uzyskałeś i na co możesz liczyć w najbliższej przyszłości.
  7. Zarabiasz więcej. Większy ruch = większe zarobki! Pamiętaj również, że nie każdy użytkownik, który odwiedzi Twoją stronę, zostanie Twoim klientem dziś. Niejednokrotnie zdarza się, że użytkownicy powracają na firmowe strony, aby po zapoznaniu się z rynkiem dokonać zakupu lub zlecić wykonanie usług.

Oprócz tego, według badań, użytkownicy wciąż wolą klikać w wyniki organiczne niż reklamy i to, co oferuje Google. Dlatego nawet gdy Twoja strona pojawia się jako 4, tuż pod Google Ads, istnieje wysoka szansa, że to akurat Twoją stronę www odwiedzą.

Czym są wyniki organiczne?

Wyniki organiczne (Organic Search) są rezultatami wyszukiwania danego słowa kluczowego w wyszukiwarce internetowej np. Google, które są listą linków do stron internetowych.

Za uporządkowanie stron na liście odpowiada algorytm wyszukiwarki, który jest bardzo rozbudowanym programem analizującym m.in. treści, autorytet i wartość merytoryczną strony internetowej.

Pojawiając się w wynikach organicznych wyszukiwania, zwiększasz widoczność swojej strony w internecie i podnosisz jej wiarygodność.

Żeby pojawić się na topowych pozycjach, należy podjąć odpowiednie działania SEO, które obejmują m.in. optymalizację strony, budowanie treści i linkowanie.

Czy pozycjonowanie warto wykonywać samodzielnie?

Jeszcze kilka lat temu wyszukiwarka Google była prostym programem, która nie analizowała zbyt wielu czynników. Dziś jest jednym z najbardziej rozbudowanych algorytmów, wykorzystującym na przykład sztuczną inteligencję, która pozwala analizować intencje użytkownika. Nie ma zatem łatwej odpowiedzi, jeśli chodzi o to, czy warto robić SEO samemu, czy nie.

W przypadku, gdy masz czas i energię, aby zainwestować w naukę o SEO, a następnie wdrożyć wiedzę na własnej stronie internetowej, może być to droga dla Ciebie. Jeśli jednak nie masz czasu lub cierpliwości, aby uczyć się pozycjonowania stron www, o wiele lepszym wyjściem będzie zostawienie tego zadania profesjonalistom. Możesz być pewny, że takie zachowanie pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu i gotówki na dłuższą metę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *