Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Blog firmowy — czy warto go posiadać?

Blog firmowy — czy warto go posiadać?

Content marketing jest jedną z najlepszych metod budowania marki i rozpoznawalności, a także zdobywania nowych klientów. W Polsce metoda ta wciąż raczkuje, jednak mimo to, coraz więcej firm decyduje się na stworzenie własnego firmowego bloga. Dzięki niemu firmowa strona WWW wygląda nie tylko bardziej wiarygodnie, ale również pokazuje, że specjaliści w niej pracujący, naprawdę znają się na rzeczy.

Czy jednak założenie bloga dla własnej firmy jest opłacalne na dłuższą metę? Sprawdź dalszą część artykułu, a na pewno znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Z tekstu dowiesz się również:

  • jakie korzyści niesie za sobą posiadanie bloga firmowego,
  • w jaki sposób pisać i tworzyć wpisy, aby przyciągać uwagę klientów,
  • o czym pisać, aby zdobyć ruch i klientów.

Po co tworzyć blog firmowy?

Wiele małych i średnich firm po latach na rynku decyduje się na stworzenie strony internetowej. To bardzo dobry ruch, który sprawia, że jako właściciel oszczędzasz czas i pieniądze. Jednak co z tego, że posiadasz stronę, skoro nie generuje ona żadnego ruchu, a co za tym idzie zysku? No właśnie…

Żeby strona WWW spełniała swoją rolę, musi w jakiś sposób pokazać klientom, że w ogóle istnieje. W tym celu możesz wykupić reklamy na Facebooku, w Google, czy w innej platformie reklamowej. Sposobów reklamowania stron jest naprawdę wiele, ale w tym artykule skupimy się tylko na jednej z nich — Content marketingu.

Content marketing, jak sama nazwa wskazuje, jest marketingiem treści. Posiadając stronę internetową, trudno rozpocząć jakąkolwiek kampanię tego typu, jeśli nie posiadamy bloga firmowego. Dzięki blogowi i seriom artykułów można docierać do nowych klientów, a także budować autorytet i markę w sieci. Oprócz tego:

  • Firmy posiadające blogi firmowe otrzymują blisko 95% więcej linków do strony firmowej z witryn o podobnej tematyce.
  • Strony firmowe z blogiem indeksują się szybciej w wyszukiwarce Google, a także indeksują więcej treści.
  • Blogi firmowe rankują na poboczne frazy kluczowe, które niejednokrotnie konwertują o wiele lepiej od fraz ogólnych.

Blog to idealne narzędzie do pokazania, w jaki sposób działa Twoja firma i jak wykonujesz usługi.

Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto prowadzić blog firmowy i wydawać pieniądze na skuteczne treści, sprawdź dalszą część wpisu 🙂

Prowadzenie bloga firmowego — korzyści

Wiesz już, że content marketing jest jedną z najbardziej skutecznych metod reklamowania firmy w Internecie. Ale jakie tak naprawdę korzyści daje firmowy blog internetowy? Już spieszę z odpowiedzą.

  1. Ściągasz klientów i generujesz ruch na stronie. Im więcej osób zobaczy Twoją stronę, tym większa szansa, że ktoś skorzysta z Twoich usług lub kupi Twój produkt.
  2. Sprzedajesz produkty lub usługi. Na blogu firmowym możesz recenzować swoje produkty, omawiać, w jaki sposób pracujesz lub pokazywać Twoją przewagę nad konkurencją.
  3. Automatycznie tworzysz treści na social media. Dodając regularnie posty na blogu, nie musisz martwić się o treści na media społecznościowe. Wystarczy, że będziesz publikować link do wpisu z krótkim opisem na jego temat.
  4. Budujesz autorytet marki w Twojej branży. Im więcej tematów poruszasz, tym wiarygodność Twojej firmy jest większa.
  5. Budujesz pozycję w Google. Po pewnym czasie lista wartościowych artykułów stanie się naprawdę spora. Dzięki temu Google uzna Cię za wartościowego gracza i automatycznie będzie umieszczać Cię na wyższych pozycjach.
  6. Tworzysz miejsce reklamy. Blog to świetne miejsce reklamy Twoich usług i produktów, ale również możliwości reklamy innych firm. Jeśli chcesz, możesz udostępnić miejsce reklamowe w postaci baneru dla firm z sąsiednich branż.
  7. Pokazujesz, że jesteś specjalistą w swoim fachu. Ludzie, widząc blog, na którym umieszczane są wartościowe wpisy, automatycznie widzą w Tobie specjalistę. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie Ci nawiązywać duże współprace.

Powyższe 7 zalet płynących z prowadzenia bloga firmowego, to tak naprawdę szczyt góry lodowej. Mógłbym wymienić ich o wiele więcej, jednak to w zupełności powinno wystarczyć, aby przekonać Cię, że firmowy blog jest elementem, w który powinieneś zainwestować w następnym kroku.

Jak prowadzić bloga firmowego?

Skuteczne prowadzenie bloga nie jest łatwe. Na samym początku musisz ustalić, w jakim celu chcesz publikować wpisy. Możesz to robić w 100% w celach marketingowych lub pod SEO, jednak wtedy użytkownicy zauważą, że nie przekazujesz zbyt wielu wartościowych treści. O wiele lepszym pomysłem będzie skupienie się w 60-70% na generowaniu ruchu poprzez wpisy zoptymalizowane pod SEO, a także tworzeniu artykułów odpowiadających na potrzeby klientów. Dzięki temu czytelnicy chętnie będą wracać na Twoją stronę.

Jeżeli zależy Ci na generowaniu ruchu, skup się również na jakości, a nie ilości. O wiele lepiej przyjmowany jest jeden wpis, który rozwiewa wszelkie wątpliwości na dany temat, niż 5 krótkich, które w żaden sposób nie odpowiadają na pytanie lub intencje potencjalnego klienta. Dzięki temu Twoja strona firmowa zyska w oczach algorytmów Google, ale również poprawi wizerunek firmy.

W przypadku gdy strona firmowa powstała stosunkowo niedawno, skup się na frazach długiego ogona. Są to wszystkie długie frazy, które precyzyjnie określają produkt lub cel zakupowy klienta. Przykładem może być fraza niebieska koszulka męska w kropki, a fraza ogólna w tym przypadku brzmiałaby niebieska koszulka. W ten sposób o wiele łatwiej będzie Ci zdobyć pierwsze topowe pozycje, które są niezbędne jeżeli chodzi o przyszłe pojawianie się w SERPach.

O czym warto pisać na blogu firmowym?

Na blogu firmowym możesz pisać tak naprawdę, o czym chcesz. Możesz stworzyć dziesiątki i setki artykułów jeśli masz takie widzimisie, jednak jak wspomniałem wyżej, o wiele lepiej tworzyć mniej, ale lepiej.

Tak więc na samym początku powinieneś stworzyć content plan (plan kontentu na Twojego bloga). Do tego celu warto wykorzystać narzędzia typu Ahrefs, SEMRush lub inne, pozwalające analizować to, czego i jak często szukają użytkownicy.

Ja, zanim stworzę wpis na blogu, zawsze analizuję poboczne frazy, dzięki czemu artykuł nie jest zoptymalizowany wyłącznie w jednym kierunku. Dzięki temu mogę w przyszłości stworzyć kolejny tekst, który będzie rozwinięciem wybranego tematu poruszonego w pierwszym artykule.

Pamiętaj jednak, aby na samym początku nie odbiegać zbytnio od swojej branży. Opisz, jak działa Twoja firma, czym się zajmuje, omów podstawowe zagadnienia, odpowiedz na popularne pytania — postaraj się po prostu jak najpełniej omówić swoją branżę. Dopiero gdy uznasz, że temat jest wyczerpany, przejdź do powiązanych dziedzin.

I to już wszystko, co powinieneś wiedzieć o tworzeniu bloga firmowego i wpisów blogowych. Jeśli masz do mnie jakieś pytanie, zachęcam do skorzystania z sekcji komentarzy lub zakładki kontakt. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie, nawet najgłupsze pytania 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *